Twój bagaż nie dotarł do miejsca docelowego?
Jeśli Twój bagaż dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, powiadom o tym przewoźnika i uzyskaj od niego dokument potwierdzający fakt oraz okres opóźnienia dostarczenia bagażu.
Jeżeli w związku chwilowym brakiem bagażu kupiłeś/aś niezbędne w podróży przedmioty użytku osobistego mające zastąpić przedmioty znajdujące się w opóźnionym bagażu, konieczne jest zachowanie oryginału dowodów ich zakupu (rachunki, paragony, faktury). Będą one niezbędne podczas procesu likwidacji szkody.
Zgłoszenie szkody możesz zrobić na dwa sposoby.
Sposób 1 - Online
Zgłoszenie szkody możesz zrobić na naszej stronie www. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, załączysz niezbędne dokumenty i wyślesz wniosek. Potrwa to klika minut.
Sposób 2 - Tradycyjnie
W przypadku gdy Twój bagaż dotarł do miejsca docelowego z opóźnieniem, wyślij nam poprawnie wypełniony formularz wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Formularz jest dostępny w linku poniżej. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij.
Wszystkie dokumenty prześlij na adres:
ERGO Ubezpieczenia Podróży Dział Likwidacji Szkód
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk
Dokumenty, które musisz dołączyć do formularza:
- oryginał lub kopia polisy ubezpieczeniowej lub potwierdzenia rezerwacji podróży/umowy imprezy turystycznej;
- pisemny raport przewoźnika z potwierdzeniem wystąpienia i okresu trwania opóźnienia dostarczenia bagażu/sprzętu sportowego (np. Property Irregularity Report tzw. PIR);
- w przypadku zgłoszenia szkody bezpośrednio do przewoźnika - pisemne potwierdzenie jego stanowiska lub decyzji;
- dokładny opis przedmiotów kupionych w związku z opóźnieniem dostarczenia bagażu;
- oryginały lub kopie dowodów zakupu ww. przedmiotów;
- jeśli opóźnienie nastąpiło w dostarczeniu sprzętu sportowego - rachunki za wypożyczenie sprzętu sportowego.
Ubezpieczyciel zastrzega sobie prawo do wystąpienia z prośbą o dostarczenie dodatkowej dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia roszczenia.
W przypadku pytań napisz na: szkody@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl