-
Czy ERGO Ubezpieczenia Podróży pokrywa koszty leczenia COVID-19 za granicą i czy po przebyciu choroby organizuje transport do Polski?
W ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia i transportu o COVID-19, ERGO Ubezpieczenia Podróży pokrywa koszty leczenia i assistance związane z zachorowaniem na COVID-19, jak również koszty transportu powrotnego do miejsca zamieszkania jeżeli planowany środek transportu nie mógł zostać wykorzystany w związku z nagłym zachorowaniem.
-
Które ubezpieczenie obejmuje ochronę w wypadku zachorowania na COVID-19?
Każdy wariant ubezpieczeń krótkoterminowych i rocznych (multi-trip) możesz rozszerzyć w zakresie kosztów leczenia i transportu o szkody powstałe wskutek pandemii, w tym zachorowanie na COVID-19.
-
Kto mi pomoże w razie zachorowania na COVID-19?
W przypadku podejrzenia zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia należy skontaktować się z Centrum Alarmowym ERGO Ubezpieczenia Podróży pod numerem +48 58 309 11 00.
-
Co jeśli ktoś z moich krewnych zachoruje na COVID-19, a ja mam zaplanowaną podróż?
Zachorowanie na COVID-19 najbliższego krewnego ubezpieczonego lub współuczestnika podróży jest uznawanym przez nas powodem rezygnacji w ubezpieczeniach kosztów rezygnacji z podróży w poniższych przypadkach:
- Jeżeli krewny miał podróżować razem z Tobą, możesz zrezygnować z wyjazdu razem z nim.
- Jeżeli krewny nie miał podróżować z Tobą, ale w związku z zachorowaniem został poddany natychmiastowej hospitalizacji, możesz zostać w kraju, żeby towarzyszyć mu/zapewnić opiekę w chorobie do czasu wyzdrowienia. -
Czy strach przed koronawirusem jest powodem do skorzystania z ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży?
Nie, strach przed zachorowaniem na COVID-19 nie jest uwzględniony jako powód rezygnacji.
-
Mój pobyt przedłuża się w wyniku izolacji, w związku z zachorowaniem na COVID-19, a ubezpieczenie mam tylko na okres planowanej podróży. Czy pokryje ono też koszty np. wydłużonego pobytu w hotelu, czy zmiany terminu lotu powrotnego?
Jeżeli zachorujesz na COVID-19 w trakcie wyjazdu i będziesz musiał zostać dłużej, zapewnimy Ci ochronę w zakresie leczenia, zakwaterowania i powrotu do Polski, do sumy ubezpieczenia kosztów leczenia wybranego pakietu rozszerzonego o pandemię.
-
Mój pobyt przedłuża się w wyniku kwarantanny, a ubezpieczenie mam tylko na okres planowanej podróży. Czy pokryje ono też koszty np. wydłużonego pobytu w hotelu, czy zmiany terminu lotu powrotnego?
Tak, o ile kwarantanna była obowiązkowa, zalecona przez służby sanitarne.
Świadczenie na wypadek kwarantanny nie wydłuża natomiast okresu ubezpieczenia. Jeżeli na czas kwarantanny chcesz mieć ubezpieczenie kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, skontaktuj się niezwłocznie z nami. -
Nie mogę wyjechać, ponieważ podlegam izolacji domowej (mam pozytywny wynik testu na COVID-19). Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z podróży?
Tak, rezygnacja z podróży z powodu zachorowania na COVID-19 potwierdzonego dodatnim wynikiem testu, jest objęta ochroną ubezpieczeniową.
-
W dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny jest objęty izolacją domową z powodu zdiagnozowanego COVID-19. Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z mojej podróży?
Tak, o ile wykupisz rozszerzenie swojej ochrony ubezpieczeniowej kosztów rezygnacji o kwarantannę. Kwarantanna musi bezpośrednio uniemożliwiać Ci rozpoczęcie podróży i zostać potwierdzona dokumentem wystawionym przez uprawniony do tego podmiot. W przeciwnym razie, jeśli członek rodziny, z którym mieszkasz jest poddany izolacji, a Ty nie masz zdiagnozowanego zachorowania, to ochrona kosztów rezygnacji nie zadziała. Inna sytuacja, w której możliwa jest rezygnacja występuje jeżeli tak jak Twój krewny, masz wynik pozytywny i oboje przebywacie na izolacji.
-
W dniu wyjazdu współuczestnik mojej podróży znajduje się na kwarantannie, bez zdiagnozowanego COVID-19. Czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z mojej podróży?
Tak, o ile wykupisz rozszerzenie swojej ochrony ubezpieczeniowej kosztów rezygnacji o kwarantannę. Kwarantanna musi bezpośrednio uniemożliwiać Ci rozpoczęcie podróży i zostać potwierdzona dokumentem wystawionym przez uprawniony do tego podmiot.
-
Zachorowanie na COVID-19 zaostrzyło moją chorobę przewlekłą podczas wyjazdu za granicą. Czy ubezpieczenie pokryje koszty jej leczenia?
Tak. Rozszerzenie ochrony kosztów leczenia i transportu o zachorowanie na COVID-19 chroni nas również w przypadku zaostrzenia się objawów choroby przewlekłej.
-
Nie wpuszczono mnie na pokład samolotu, z uwagi na wysoką temperaturę ciała. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów rezygnacji z podróży?
Nie, rezygnacja z podróży możliwa jest jedynie z powodu zachorowania na COVID-19 potwierdzonego dodatnim wynikiem testu. Samo stwierdzenie wysokiej temperatury ciała przed wylotem nie jest wystarczającym powodem do zgłoszenia szkody z tytuły rezygnacji z podróży.
-
Co jeśli zachoruję na COVID-19 przed rozpoczęciem wyjazdu?
W ERGO Ubezpieczenia Podróży oferujemy ubezpieczenia kosztów rezygnacji, które pozwalają na rezygnację z wyjazdu ze względu na zachorowanie na COVID-19. Nabycie takiej polisy przed wyjazdem pozwoli na zwrot poniesionych w związku z nim kosztów.