Jeżeli podczas wyjazdu Twój bagaż został zniszczony lub skradziony, niezwłocznie powiadom o tym zdarzeniu odpowiednie służby: jednostkę policji lub/i obsługę lotniska, przewoźnika czy pracownika hotelu, w którym rezydujesz.
W przypadku kiedy szkoda powstała w wyniku przestępstwa (kradzież bagażu), Ubezpieczony jest zobowiązany do pozyskania od policji raportu potwierdzającego zdarzenie i zgłoszenie. Dodatkowo Ubezpieczony musi sporządzić listę rzeczy utraconych i w miarę możliwości dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie opisywanych na liście przedmiotów. Potwierdzeniem mogą być: rachunki, paragony, faktury. Dokumenty te wraz z formularzem zgłoszenia szkody stanowić będą podstawę do jej rozpatrzenia.
W przypadku zniszczenia Twojego bagażu podczas jego przewozu lub przechowywania powinieneś niezwłocznie powiadomić służby (np.: przewoźnik, przechowalnia), którym bagaż został na ten czas powierzony. Niezbędne jest byś uzyskał dokument potwierdzający przyjęcie zgłoszenia oraz zaistnienie szkody (tzw. PIR - Property Irregularity Report).
W okoliczności stwierdzenia zniszczeń ukrytych bagażu należy żądać od służb, którym bagaż był powierzony przeprowadzenia, w ciągu 7 dni od daty stwierdzenia zniszczeń, oględzin bagażu i sporządzenia pisemnego potwierdzenia zdarzenia.
Zgłoszenie szkody możesz zrobić na dwa sposoby.
Sposób 1 - Online
Zgłoszenie szkody możesz zrobić na naszej stronie www. Wystarczy, że uzupełnisz wymagane dane, załączysz niezbędne dokumenty i wyślesz wniosek. Potrwa to klika minut.
Sposób 2 - Tradycyjnie
W przypadku kradzieży lub zniszczenia bagażu podczas podróży, wyślij nam poprawnie wypełniony formularz wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami. Formularz jest dostępny w linku poniżej. Pobierz go, wydrukuj i uzupełnij.
Wszystkie dokumenty prześlij na adres:
ERGO Ubezpieczenia Podróży Dział Likwidacji Szkód
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk
Ważne! Dokumenty wymagane podczas zgłaszania szkody z tytułu zniszczenia lub kradzieży bagażu to:
Ubezpieczyciel zastrzega sobie prawo do wystąpienia z prośbą o dostarczenie dodatkowej dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia roszczenia.
W przypadku pytań napisz na: szkody@ergo-ubezpieczeniapodrozy.pl