Jeżeli jesteś za granicą i potrzebujesz pomocy, niezwłocznie zadzwoń lub napisz do Centrum Alarmowego ERGO Ubezpieczenia Podróży czynnego 24/7
Przy zgłoszeniu należy podać następujące informacje:
Centrum Alarmowe podejmie odpowiednie kroki i zajmie się koordynacją pomocy medycznej.
Udzielenie natychmiastowej pomocy poszkodowanemu jest traktowane indywidualnie, a jego szkoda obsługiwana w sposób adekwatny do jego potrzeb. Pomoc medyczna może zostać zorganizowana w postaci klasycznej wizyty lekarskiej bądź usługi Medi-Call, czyli telekonsultacji medycznej z polskojęzycznym lekarzem.
UWAGA! Działanie Centrum Assistance jest ściśle powiązane z zakresem posiadanego ubezpieczenia przez Poszkodowanego. Gwarancja pokrycia kosztów powstałych w związku z danym zdarzeniem jest udzielana danemu podmiotowi tylko w przypadku stwierdzenia istnienia odpowiedzialności ERGO Ubezpieczenia Podróży.
W przypadku opłacenia kosztów leczenia z własnych środków należy:
uzyskać i zachować oryginał rachunku (ze specyfikacją kosztów i dowodem opłat);
uzyskać raport medyczny z leczenia oraz inne dokumenty (np. diagnozę lekarską).
Jeśli poniosłeś/aś inne koszty związane z nagłym zachorowaniem lub nieszczęśliwym wypadkiem (np: zakup leków, środków opatrunkowych itp.), zabezpiecz dowody potwierdzające ich zasadność (np: recepty na leki, skierowania itp.) oraz oryginały rachunków i dowody ich opłacenia.
Po powrocie do Polski należy zgłosić szkodę na formularzach dostępnych w sekcji Likwidacja Szkód.
Wypełniony formularz wraz z dokumentacją medyczną oraz oryginałami rachunków należy przesłać na adres:
ERGO Reiseversicherung AG siedzibą w Monachium działająca przez Oddział w Polsce
al. Grunwaldzka 413
80-309 Gdańsk